L’estiu és una estació en la qual la gent gran sovint pateix inapetència estival i, més que mai, cal tenir cura de la seva alimentació perquè pel seu metabolisme els costa mantenir-se hidratats correctament.

En general, durant l’any les persones grans tendeixen a menjar menys perquè les seves activitats físiques són menors i el seu estómac reclama menys quantitat, però de vegades, això s’agreuja als mesos de més calor.

Les causes de la inapetència estival de la gent gran

Com hem comentat, el metabolisme de les persones grans tendeix a anar més lent i això és totalment normal.

A més de la calor, hi ha d’altres factors que poden provocar que la gent gran tingui inapetència, alguns d’ells poden ser:

  • Reducció de la mobilitat per evitar la calor
  • Ingesta d’alguns medicaments
  • Problemes de masticació causats per la pèrdua de peces dentals
  • Manca de ganes de cuinar

Dieta per combatre la inapetència estival

Si es produeix una falta de gana, per tal de mantenir una correcta alimentació, és recomanable que la gent gran reparteixi la ingesta d’aliments cinc cops al dia, en comptes de realitzar dos àpats copiosos al dia.

A continuació compartim algunes idees d’aliments per combatre la inapetència estival de la gent gran:

  • Les cremes o sopes fredes són una molt bona opció. Els mantindran hidratats i són fàcils de menjar en cas de dificultat per mastegar
  • Prendre fruites amb alt contingut en aigua, com el meló o la síndria per esmorzar o berenar.
  • Consum de verdures, llegums i cereals. Aquests aliments tenen un alt contingut en vitamines, minerals i fibra, fonamentals per a mantenir el moviment intestinal i evitar l’estrenyiment.
  • L’estiu és temps de sardina, tonyina i bonítol. El peix blau els aportarà proteïnes de bona qualitat i és recomanable consumir-lo com a mínim un cop per setmana.
  • I, per descomptat, cal que beguin aigua durant el dia, un mínim de 5 gots

Gent gran i inapetència estival.

 

Al nostre centre de dia, adaptem els àpats d’estiu amb una dieta adequada perquè els nostres avis s’alimentin de forma saludable.

A més, durant els àpats, els nostres professionals fan seguiment per tal d’assegurar-nos que mengin tot el que els cal.

En aquest article podeu saber com elaborem el pla de menús per tal que els nostres avis gaudeixin d’uns menús personalitzats, variats i saludables.

I aquí trobareu un vídeo del departament de salut de la Generalitat amb consells per prevenir els cops de calor.

Bon estiu!