L’estiu és també una bona estació per millorar el benestar físic i emocional de la gent gran.

Per aquest motiu, a banda de seguir les activitats i dinàmiques que oferim tot l’any, el bon temps és una època molt bona per fer algunes activitats “diferents”, que trenquin la rutina.

Per suposat, sempre tenint en compte de fer-ho a les hores de menys calor, el nostre pati es converteix en un espai perfecte per passar una bona estona.

Activitats per trencar la rutina

Trencar la rutina diària del centre de dia ofereix grans beneficis als nostres avis.

Una paella a eAvis convidant a família i amics, sortides a la platja acompanyats dels nostres professionals per banyar-se o mullar-se els peus, tallers especials… Ens agrada organitzar aquestes “activitats diferents” doncs són experiències que potencien els vincles socials entre ells i augmenta la seva motivació.

Fer coses noves a tots ens agrada i, des del primer moment, involucrem als nostres avis per preparar l’activitat, potenciant funcions cognitives com la planificació i la memòria.

A més, un cop realitzada l’activitat, compartim entre tots l’experiència recordant el que hem fet i també els animem a explicar i recordar experiències similars del passat.

Activitats d’estiu per a la gent gran sempre anant en compte amb la calor

Com hem assenyalat, les activitats a l’exterior sempre les realitzem a les hores de menys calor.

Aquest és un punt molt important quan parlem de gent gran doncs tenen un risc més elevat de deshidratació per la qual cosa han de veure aigua sovint, com s’explica en aquest video del Canal Salut de la Generalitat de Catalunya.

Per si serveix d’ajud, us compartim alguns consells per que estiguin ben hidratats i evitar els efectes de la calor:

Activitats d’estiu per a la gent gran
  • Beure sovint i en petites quantitats. Encara que no es tingui set, són aconsellables 2 litres al dia.

  • Prendre aliments rics ens aigua: verdures, fruites, gelatines…

  • Mantenir-se en un ambient fresc i ventilat.

  • Utilitzar roba i calçat còmodes que facilitin la transpiració.

  • Evitar l’exposició solar en hores de més calor.

  • Utilitzar protecció solar.

  • Al carrer portar barret, ulleres de sol i ventall.

Un altre punt que no cal oblidar és la dieta, i us convidem a lleguir aquest article en el que donem algunes recomanacions de nutrició en la gent gran i un exemple del nostre menú setmanal.